Перейти к основному содержанию

bavaria_seasonX_1200x120.gif


493 просмотра

«Түркістан» vs «Қорғас»: Қазақ-өзбек орталығы қазақ-қытай орталығынан да танымал болуы мүмкін бе?

Жаңадан ашылатын орталықтағы сауда айналымы Қытаймен шекарадағы «Қорғас» ШЫХО-на қарағанда жоғары болуы мүмкін, алайда бұл бәрінің де көңілінен шыға бермейтін сияқты

Фото: shutterstock.com

Қазақстан мен Өзбекстан арасында «Түркістан» ШЫХО-сын ашу туралы келіссөздер жүріп жатыр. Егер бұл келіссөз табысты болса, жаңа сауда орталығындағы сауда айналым Қытаймен шекарада орналасқан «Қорғас» ШЫХО-нан  жоғары болуы мүмкін. Алайда бұл жағдай барлығының көңілінен шықпайтын секілді. Мәселенің мәнісі  «Курсивъте».   

Әрбір сенбі-жексенбі күндері Ташкент пен оған іргелес жатқан ауылдардың қарапайым тұрғындары, өздері айтпақшы, «шекара асады».  Олардың алған бағыты – жақында ғана миллионер шаһар атанған Қазақстанның Шымкент қаласы. Бір жарым жыл бұрын ресми Ташкент өз азаматтарының шетелге шығу рәсімін жеңілдетіп, көршілермен ара-қатынасын жақсартқан соң, Қазақстанның оңтүстігіндегі ең ірі шаһар бір  сәтте ақ көптеген өзбектер үшін сауда-саттықтың өзіндік бір қасиетті қаласына айналды. Көз алдындағы бұл жағдайды өзбектің ресми шенеуніктері де, бұқаралық ақпарат құралдары да ұзақ уақыт бойы мойындағысы келмегені – бөлек әңгіме.   

Тәулігіне 30 мыңға дейін адам кіреді  

Жағдай тек өткен аптаның аяғында ғана өзгерді. Өзбекстандағы жағдайды бақылап отыратын адамдар үшін күтпеген жерден, танымал өзбек интернет-басылымдарының бетінде, қазақстандық БАҚ-қа сілтеме жасалынып, қарапайым өзбектердің Қазақстаннан қолжетімді бағада сапалы тауар алу үшін қазақ-өзбек шекерасындағы өткізу пунктінде сағаттап тұруға дайын екендігі туралы мәліметтер басылды. Атап айтқанда, бұл мақалаларда тек «Гишт-Куприк-Жібек жолы» жаяу шекаралық пунктінен бір тәулік ішінде 30 мыңнан аса Өзбекстан азаматтарының өтетіні жарияланған. Олар Шымкент базарларынан өздерінде аса танымал, өтімді құрылыс материалдарын, тұрмыстық техника мен азық-түлікті тасиды. Ең қызығы бұл материалдардан сәл ертерек, Нұрсұлтан Назарбаевтың «Қорғас» ШЫХО-сы тәжірибесін негізге ала отырып, қазақ-өзбек шекарасында «Түркістан» шекара маңы ынтымақтастығы халықаралық орталығын құру туралы ұсынысына арналған мақалалар жарияланған еді. Өзбек БАҚ-ы мен танымал Telegam-чаттардағы  «Түркістан» ШЫХО-сы жобасы туралы жарияланымдардың астында жазылған пікірлерге қарап отырып, қарапайым өзбектерге Нұрсұлтан Назарбаевтың идеясы өте ұнағанын байқауға болады. Көп өзбектер Қазақстанмен шекарада осындай бажсыз сауда орталығы пайда болса, екі ел арасындағы сауда-саттық айналымы жыл ішінде-ақ 5 млрд доллардан асу мүмкіндігін болжап отыр. Ал Астана бұл көрсеткішке 2020-жылдары қол жеткізуді жоспарлаған. Оның үстіне 5 миллион тұрғын мекендейтін Ташкент-Шымкент агломерациясында инфрақұрылым жақсы дамуының арқасында, шекара маңы ынтымақтастығына арналған жаңа орталық сауда-саттық көлемі жағынан да, соның әсерінен шекараның екі жағында да тауар мен қызмет құнының арзандауы тұрғысынан да «Қорғасты» басып озады деген пікір бар.   

Тек жақсы ниетпен...  

Сонымен қатар, «Түркістан» ШЫХО-сын салу идеясы елдің бәріне ұнамайтынын жоққа шығаруға болмайды. Оны қолдамайтындар Өзбекстанда да, Қазақстанда да бар. Мәселен, Өзбекстан Республикасының іскерлік ортасындағы «Курсивъ» дереккөздері біздің назарымызды биыл маусым айында шыққан Өзбекстан министрлер кабинетінің «Жеке тұлғалардың Өзбекстан Республикасына тауар кіргізу тәртібін жетілдіруге бағытталған қосымша шаралар туралы» №463 қаулысына  аудартты. «Курсивъ» дереккөздерінің айтуынша, осы жарлыққа сәйкес,  жеке тұлғалар үшін азық-түлік және тұрмыстық техниканы елге әкелу нормалары айтарлықтай төмендеген.  

Мәселен, қаулы пайда болғанға дейін қарапайым азаматтар Өзбекстан шекарасын әр кесіп өткен сайын елге құны 300 доллар тұратын тауарларды кіргізе алса, қазіргі уақытта бұл сомаға айына бір рет қана тауар әкелуге болады. Сондай-ақ, әкелінетін азық-түлік тауарларының салмағына да шек қойылды:  бір адамға әр тауарды 2 келіден артық алуға болмайды. Осылайша, «Курсивъ» дереккөзі  «Өзбекстан тұрғындары Шымкенттен өздерінде танымал қазақстандық өнімдерді, мәселен, 5 литрлік сұйық май мен 3 келілік ұнды алудан бас тартуға мәжбүр» екендігін ескертіп өтті. Ең қызығы, біздің дереккөзіміздің ақпаратына сүйенсек,  аталмыш «қосымша шаралардың» енгізілуіне ішкі нарықта өз өнімдеріне деген сұраныстың күрт төмендеуіне алаңдаған жергілікті тауар өндірушілер мүдделі болған. Сәйкесінше, «Курсивътің» ташкенттік дереккөздері өзбек билігіне сөзі өтімді жергілікті тауар өндірушілері Қазақстан мен Өзбекстанның қарапайым тұрғындарына өте тиімді болатын «Түркістан» халықаралық шекара маңы ынтымақтастық орталығын салу жөніндегі келіссөздерді іркілтуге ұмтылуы мүмкіндігін жоққа шығармайды. Өйткені олардың өнімдері Қазақстан тауар өндірушілері өнімдерімен тең бәсекеге түсе алмайды.   

Біртүрлі баспасөз хабарламасы  

Өзбекстанмен арадағы сауда-саттықтың артуына қарсылар Қазақстан Үкіметі айналасында да бар секілді көрінеді. Бұлай деуімізге ҚР Мемлекеттік кірістер комитетінің 17 қазанда жарық көрген біртүрлі баспасөз хабарламасы себеп болып тұр. Оның алғашқы нұсқасында, (ол кейінірек өзгертілді)  қазақ-өзбек шакарасындағы 2017 жылғы 5,8 мыңнан – 2018 жылы 21,7 мыңға дейін қарқынды өскен жүк көлігі тасқынын өткізуді жылдамдату шараларының бірі ретінде, «Б.Қонысбаев» автожол өткізу пунктіне күрделі жөндеу жүргізу үшін, оны 1,5 жылға жабу ұсынылған. Осы жерде бұның не мағына беретінін түсіндіріп өтелік. Мәселе былай, қазақ-өзбек шекарасында тек 3 автожол өткізу пункті бар. Біріншісі – Ташкент облысы мен Түркістан облысы аралығында, Сарыағаш қаласының маңында орналасқан «Науаи-Қапланбек» өткізу пункті, ол тек күндіз ғана жұмыс істейді. Ал екіншісі – тәулік бойы жұмыс істейтін, Түркістан облысы, Бозсу ауылының маңындағы «Яллама – Б.Қонысбаев» өткізу пункті. Ал үшіншісі – «Қарақалпақстан – Тәжен» – Қарақалпақстан Республикасы мен Маңғыстау облысы шекарасында жатыр. Ол «Науаи-Қапланбек» секілді тек күндіз жұмыс істейді.  Бұл дегеніміз – алдағы күндері екі елдің де азаматтары шекарадағы қозғалыс баяулап, көлік кептелісімен бетпе-бет келеді деген сөз. Ол өз кезегінде көптеген тауарлардың қымбаттауына әкеп соғуы мүмкін. Сәйкесінше, дәл қазіргі жағдайда «Түркістан» ШЫХО жақын арада пайда болады дегенге сену қиын. Бұл қате пікір болса жақсы.


3395 просмотров

МИИР РК: Авиасообщение между Астаной и Нью-Йорком смогут открыть только американские авиакомпании

Казахстанские компании не смогут обслуживать рейсы в США до 2021 года

Фото: shutterstock.com

Открыть прямое регулярное авиасообщение между Астаной и Нью-Йорком в текущем году смогут лишь американские авиакомпании, сообщил первый вице-министр индустрии и инфраструктурного развития Роман Скляр.

«По поручению главы государства в текущем году будет установлена правовая база для осуществления полетов в США. На сегодняшний день уже существует правовая база между Казахстаном и Японией, которая позволяет открытие регулярных рейсов между нашими странами с частотой до 14 рейсов в неделю. В этом году будут проработаны вопросы оказания государственной поддержки отечественной авиакомпании для открытия таких рейсов в Японию и США», - сказал он на коллегии министерства индустрии и инфраструктурного развития 21 февраля.

«Касательно вопроса организации рейсов в Японию и США сроки какие рассматриваются? Глава государства на заседании правительства 30 января поставил задачу. Понятно, что рейсы на первом этапе могут быть убыточными, вопрос субсидирования этих маршрутов будет рассматриваться и решаться. Какие сроки рассматриваете сейчас?», - спросил у него первый вице-премьер Аскар Мамин.

Скляр ответил, что институциональной поддержкой станут соответствующие изменения в законодательство о транспорте, которые 13 марта должны быть во втором чтении рассмотрены мажилисом парламента.

«Мы сейчас подготовим пакет документов именно для субсидирования международных рейсов. С Японией, как я сказал, соглашение подписано и во втором полугодии текущего года мы планируем открыть авиарейс в Японию», - сказал он.

Также Роман Скляр уточнил, что «Эйр Астана» пока не сможет обслуживать рейсы в США, т.к. компания и комитет гражданской авиации РК должны пройти аудит авиационных властей США на соответствие критериям безопасности. По словам чиновника, процедура занимает длительное время – порядка двух лет.

«Когда ожидается?», - вновь Мамин.

«Япония в этом году. США нашими авиакомпаниями - в 2021 году», - ответил Скляр.

«А если привлечь американские компании?», - уточнил Мамин.

«Если будет американская компания, то правовая основа у нас будет - уже в марте мы подписываем с ними соглашение, то в текущем году американские компании могут осуществлять перевозки», - сказал Скляр.

Мамин попросил главу «Эйр Астаны» Питера Фостера подтвердить данную информацию, на что тот ответил «да».

«Я могу подтвердить информацию, предоставленную господином Скляром. Процесс действительно долгий. В частности получение одобрения именно департамента внутренней безопасности США, процесс получения одобрения со стороны департамента гражданской авиации намного проще, но именно аудит в части безопасности займет определенное время», - сказал Фостер.

Вместе с тем, отметил Фостер, что процесс уже начат.

«Что касается рейсов в Нью-Йорк, то на данный момент рассматривается вариант выполнения этих рейсов через промежуточный пункт, что также потребует подписания дополнительного соглашения о коммерческих перевозках, но если все будет по плану, то уже на следующий год пока предварительно планируем начать выполнение полетов (из РК транзитом в США). В конце следующего года «Эйр Астаной», если успешно будет подписано соглашение о коммерческих перевозках через транзитный пункт», - сказал он.

По его словам, необходимо оказать поддержку в подписании соглашения о коммерческих перевозках в США через транзитный пункт.

Помимо прочего представитель МИИР РК сообщил, что в сфере гражданской авиации РК в 2018 году сохранились положительные темпы роста пассажиропотока - число перевезенных пассажиров выросло до 7,8 млн человек или на 7% (2017 год - 7,4 млн человек). За прошлый год количество транзитных пассажиров увеличилось на 45% с 620 тыс. до 900 тыс. чел.

Успешный опыт 72-часового безвизового режима для граждан Китая, с 2018 года применяется и для граждан Индии, следующих транзитом через Казахстан.

«По итогам 2019 года общий объем транзитных пассажиров составит 1,2 млн человек», - заявил Скляр.

По его словам, наблюдается устойчивое развитие в области международных перевозок. Если в 2013 году полеты выполнялись по 73-м направлениям, то уже в 2018 году увеличились до 96. Только в 2018 году казахстанскими и иностранными авиакомпаниями открыто 14 новых авиасообщений. В настоящее время, в Казахстан регулярные международные пассажирские рейсы выполняют 23 иностранные авиакомпании.

«Необходимо отметить, положительные результаты аудита ИКАО по авиационной безопасности. Уровень соответствия стандартам ИКАО в Казахстане составил 83%, что превышает на 11% значение среднемирового уровня (72%)», - сказал Скляр.

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Вопрос дня

Архив опросов

Министерство информации и коммуникаций РК ужесточает правила аккредитации журналистов в освещении мероприятий. Как Вы думаете, почему они это делают?

Варианты

Цифра дня

2%
годовых
составит ставка по ипотеке для многодетных и неполных семей

Цитата дня

Я, как президент и гарант Конституции, учитывая интересы нашего народа, принимаю следующее решение. Считаю, что Правительство должно уйти в отставку. Новое руководство Правительства должно выработать действенные шаги по повышению уровня жизни, стимулированию экономики, реализации стратегических задач

Нурсултан Назарбаев
президент Казахстана

Спецпроекты

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций

Home Credit Bank

Home Credit Bank